Metoda Ludmily Mojžíšové

Je metoda, kterou lze řešit problémy bolestí zad, kyčlí a hlavy, sexuální potíže (bolesti při styku, anorgasmie), funkční sterilitu (nemožnost otěhotnění), bolestivou nebo chybějící menstruaci, opakované spontánní potraty, patologický nález spermiogramu, inkontinenci, zácpu.

Ludmila Mojžíšová

Pracovala jako zdravotní sestra a později asistentka na Fakultě tělesné výchovy a sportu (FTVS UK), Zabývala se odstraňováním funkčních poruch pohybového systému a postupně vyvinula vlastní metodu. Metoda spočívá v kombinaci vyrovnávacích cvičení, mobilizací žeber a uvolňování kostrče.

Metodu aplikovala na sportovce (jako zdravotník působila na řadě vrcholných soutěží včetně olympiády). Později zjistila, že odstranění funkčních poruch pohybového systému má u léčených jedinců řadu pozitivních účinků: zmírnění bolestí hlavy, menstruačních bolestí, nepravidelností menstruačního cyklu aj. Řadě pacientek, léčených pro pohybové obtíže, se podařilo otěhotnět, ačkoli předtím byly dlouze a bezvýsledně léčeny pro neplodnost. Tím se otevřela nová kapitola působení Ludmily Mojžíšové.

L. Mojžíšová posléze začala spolupracovat se známým gynekologem prof. E. Čechem, aby se podařilo metodu lépe ověřit.

Terapie se skládá ze vstupního vyšetření (individuální přístup, kineziologický rozbor – stav statiky a dynamiky nosného aparátu, „vše souvisí se vším“, přistupujeme k tělu jako celku, vyšetřovaný si odloží do spodního prádla). Poté následuje léčba (nahřátí a odstranění funkčních blokád pomocí mobilizací a měkkých technik) a doporučený pohybový režim, návrh životosprávy. Doporučujeme druhou návštěvu po týdnu, třetí návštěvu po měsíci a další po dvou měsících, individuálně dle stavu vyšetřovaného. Metodu provádí odborný fyzioterapeut, který tuto metodu aplikuje již 11 let.