Lymfodrenáže

Lymfatická drenáž se aplikuje buď ze zdravotního důvodu, nebo z důvodu kosmetického. Lymfatické masáže, lymfodrenáže jdou v poslední době hodně do popředí.

Zdravotní důvody:

• Lymfodrenáž má mnoho pozitivních účinků. Pomáhá při detoxikaci organismu, zvýšení imunity, při léčbě otoků, léčbě důsledků nádorových onemocnění, po operaci – urychluje hojení, doléčí stavy po zánětu žil, pomáhá u sterility, stavech po borelióze, při kožních problémech(akné, lupénka, atopický ekzém,bércové vředy), zlepšuje trofiku(výživa a přeměna látek tkání) kůže, zvyšuje fyzickou kondici a také zlepšují metabolismus - indikace
  • Lymfodrenáže se neprovádějí u akutních stavů, infekčního onemocnění, maligního onemocnění, u těžkých srdečních onemocnění, vředové chorobě, břišních bolestí, v těhotenství – v prvních 4-5 měsících. - kontraindikace
  • Lymfodrenáž se nikdy nesmí provádět v případě onemocnění jakoukoli autoimunitní chorobou, neboť již jedno kvalitní provedení lymfodrenáže dokáže posílit imunitní systém natolik, že by se onemocnění mohlo projevit velmi vážnými komplikacemi.

Kosmetické důvody:

• Zlepšení elasticity pokožky, vyčištění pokožky, redukce celulitidy

Manuální lymfodrenáž – provádí se velmi jemně, jedná se spíše o jakési hlazení stimulující aktivitu lymfatických cév. „Lidská ruka je nenahraditelná!“

Přístrojová lymfodrenáž – pacientovi se na postižené místo nasadí návlek s mnoha komorami, které se postupně směrem ke středu těla plní vzduchem. Tyto tlakové vlny posouvají lymfu. Existuje zde však nebezpečí nahromadění posunuté lymfy pouze v jiném místě než doposud (u přístrojové drenáže z ruky to může být rameno, z nohy genitální oblast). Proto se přístrojová drenáž používá v kombinaci s ruční masáží, aby co nejvíce lymfy odteklo náhradní cestou. Z tohoto důvodu doporučujeme, aby byl výsledek efektivnější, 1-3 manuální lyfodrenáže (cca 60 min.) a následně přístrojovou (dle stavu pacienta 6 - 10 aplikací).

Po přístrojové lymfodrenáži je vždy nutné přiložit kompresivní bandáž (elastické návleky, punčochy…), která způsobí menší průtok krve danou oblastí, tedy tvoření menšího množství lymfy, jinak hrozí vážné, v horším případě nevratné poškození lymfatického systému...

Z kosmetického hlediska se lymfodrenáže podílejí především na odstranění celulitidy. Při odstraňování celulitidy pomocí lymfodrenáže se obvykle doporučuje minimálně deset procedur, které jsou většinou v rozsahu 30 – 60 min. Před aplikací dostanete jednorázové kalhoty, které nikde nezaškrtí průtok lymfy.

!!! vzhledem k možnosti vážných zdravotních komplikací může přístrojovou lymfodrenáž provádět pouze odborně vyškolený personál. U nás je personál se zdravotnickým vzděláním, speciálně proškolený u prof. MUDr. Bechyně, předního lymfologa a průkopníka této léčby u nás i v zahraničí.

Máme nový moderní přístroj s aplikátorem na dolní končetiny se speciálními programy dle vašich problémů (diagnóz).